Persbericht: Van Wijnen neemt boventallig personeel Kijlstra BV over

Heerenveen, dinsdag 16 november 2021

Van Wijnen neemt boventallig personeel Kijlstra BV over

Kijlstra BV uit Drachten maakte op 21 september 2021 bekend dat de rioleringstak “vanwege structurele verliezen en een steeds maar krimpende markt” gedwongen moest stoppen met haar activiteiten. Na een ruime maand van intensieve en open gesprekken sloot Van Wijnen een overeenkomst met Kijlstra BV om per 1 januari 2022, 23 medewerkers in dienst te nemen.

Van werk naar werk

Hilbrand Katsma, directeur van Van Wijnen Components, de maakindustrie van Van Wijnen: “Zodra we hoorden dat de rioleringstak zou stoppen bij Kijlstra BV, hebben we contact opgenomen, om samen te kijken of we tot een voor beide partijen interessante samenwerking konden komen. We zijn blij dat dit gelukt is! We bieden de medewerkers van Kijlstra BV een unieke kans om, met behoud van hun arbeidsvoorwaarden en opgebouwde rechten, de overstap van werk naar werk te kunnen maken.”

Een fijne nieuwe werkplek

Hans Mascini, algemeen directeur van Kijlstra BV, vult aan: “Het sluiten van onze rioleringstak is een harde klap voor ons allemaal. Van Wijnen heeft ons en onze vakmensen een prachtige kans geboden, die we met beide handen aangrijpen. Een groot deel van deze medewerkers werkt al decennialang in ons bedrijf. De hele situatie gaat mij aan het hart. Met de steun van de Ondernemingsraad en de vakbonden doen we er alles aan om deze periode zo vloeiend mogelijk door te komen en de medewerkers een fijne, nieuwe werkplek te geven.”

Werkzaamheden sluiten goed aan

De werkzaamheden van Kijlstra BV sluiten goed aan bij de werkzaamheden die de nieuwe collega’s bij Van Wijnen gaan uitvoeren. Afhankelijk van de functie vinden de nieuwe werkzaamheden plaats in Gorredijk of Heerenveen.

Over Van Wijnen
Van Wijnen (bijna 2.000 vakliefhebbers, 25 locaties) ontwikkelt, bouwt, transformeert, renoveert en beheert vastgoed in de domeinen wonen, zorgen, leren, werken en recreëren. We maken ons hard voor betaalbare woningen voor heel Nederland. Voor vitale wijken waar iedereen zich thuis voelt. En voor een duurzaam bouwproces met oog voor de generaties na ons. Daarom zetten we vol in op innovatie. Met Fijn Wonen, een van onze woonproducten, spelen we in op de woningnood en realiseren we mooie, duurzame, comfortabele en energiezuinige woningen. Ze komen rechtstreeks uit onze woningfabriek en kennen een korte bouwtijd. Andere voorbeelden van innovatie zijn ons Living Lab op De Loskade in Groningen, deelname aan Project Milestone voor 3D betonprintwoningen en het Funda Huis. www.vanwijnen.nl

Over Kijlstra
Kijlstra BV in Drachten produceert en verkoopt sinds de jaren 50 betonwaren. Kijlstra heeft met haar producten een belangrijke bijdrage geleverd aan het hoogwaardige rioleringsstelsel dat Nederland rijk is. Het laatste decennium heeft Kijlstra zich toegelegd op innovatieve en duurzame betonproducten. Met de stop van de rioleringsactiviteiten richt Kijlstra zich op de productie van betonnen bestrating en zogenaamde specials. www.kijlstra.eu